janablah
Letošní září se vydařilo, bylo opravdu teplé a slunečné. Stále jsem se toula přírodou a fotila, proto mám teď tolik alb. Nejvíc slunečné, ale bylo pro mojí sestru Alenu, která se vdávala.
  • letos v září
martruz
  • 1.10.2021
  • {POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
rlenka
jitka1948
Včera jsem si užila lidí a hudby a tak dnes jdu do lesa, sbírat ticho
Obsah pokračuje za reklamou
Pokračujte dolů pro další obsah
foticz
ooseneb
ooseneb
drop-of-universe
  • 28.7.2013
  • 121 052 zobrazení
svata-km
Rosice jsou město západně od Brna. Dominantou tohoto města je renezanční zámek. První dochovaná zmínka o Rosicích je z poloviny 13. století. Ve 14-15. století patřily Rosice rodu Hechtům, kteří zde zbudovali gotický hrad a měli v erbu stříbrnou štiku v červeném poli, která je i nyní ve znaku města Rosice . V 16. století zahájany první renezanční úpravy Pertoldem z Lipé. Rozsáhlou přestavbu pak dokončili v 17. století Žerotínové, kteří dali tomuto zámku dnešní podobu. Architektonickým skvostem tohoto zámku jsou akrády na nádvoří.
  • 25.9.2021
jery-fery
  • září až říjen
iva-63
Konečně zase na Šumavě, tedy přesněji řečeno v Pošumaví - ve Vacově, kam jezdím už od roku 1999, někdy i vícekrát za rok. Vacov je středisková obec, nijak zvlášť malebná, ale zato velmi praktická, leží při silnici Strakonice - Churáňov a má přímé autobusové spojení s Vimperkem, s 1 přestupem se odtud dá dostat na Churáňov, na Kvildu, do Kašperských Hor, dá se tu celkem dobře nakupovat, atd. atd.
Následující alba budou poznamenaná počasím - což znamená, že budou v podstatě především zelená. Buď jsme se zdržovaly v lesích, protože bylo vedro a o víkendu se na horskou část Šumavy nedá z Vacova autobusem prakticky dostat, nebo jsme se zdržovaly v lesích, protože každý den hrozil déšť nebo vyloženě pršelo. Jen jediný den nám počasí vyšlo nádherně (až na velkou zimu) - a to bude samozřejmě Borovoladsko.
V prvním albu jsem spojila fotky z odpoledního výletu po příjezdu a z dalšího dne.
Kategorie: krajinapříroda
  • 14.8.2021
lihu
Žákova hora je původně jedlobukový prales ve Žďárských vrších. I když jedle zde již prakticky vymizely, pralesovitý charakter lesa zůstal.Lze zde nalézt mnoho druhů hub, praktičtí houbaři zde ale nepochodí, jednak je zde sběr zakázán, a většina hub je dřevokazných a nejedlých. Tuto lokalitu jsem letos navštívil několikrát, toto albumje prvním reportem.
  • léto
  • 1919
iva-63
Vacov - Vrbice - Lazny - Strašín - Vrbice - Vacov (22 km)

Do Strašína chodíme z Vacova v podstatě každoročně, i když to není zrovna blízko. Tentokrát jsme pro cestu tam i zpět zvolily jinou trasu - cestu přes lesy do Lazen jsme znaly, byť ji jen výjimečně používáme, ale pro cestu zpět KČT nově přeložil zelenou značku, tak jsme ji chtěly vyzkoušet místo obvyklé vyhlídkové silnice přes Nahořánky, Hrbeček a pak zkratkou ... Hm, tak tedy před tímto úsekem zelené značky důrazně varuji a neumím si představit pohnutky toho, kdo ji právě tudy vyznačil.

Strašín je obec s krásným okolím na Sušicku. Veliký a v kraji výrazný poutní kostel Narození Panny Marie byl založen už ve 13. století, dnes je ale trojlodní barokní stavbou. Momentálně prochází rekonstrukcí a zcela výjimečně, asi díky přítomnosti pana faráře, byl otevřen a my mohly vejít dovnitř.

Mapa: https://mapy.cz/s/hacedebepe
  • 21.8.2021
chilici
  • minulý týden
tenjemuj
Poslední dobou jsem si oblíbil jezdit západně od Prahy a ne jinak tomu bylo i tuto sobotu. Vlakem dojedeme s Hankou do Kařezu a autobusem ještě přejedeme do Zbiroha. Zde se v obci nezdržujeme a míříme se podívat na zámek. Na druhý pokus se to povede, protože první pokus skončil za plotem ve slepé uličce. Po prohlídce zamíříme na Čertovu skálu. Čerti byli pilní a tak je jedna z mnoha jeho skal i zde nedaleko Zbiroha. Skála pěkná, ale výhledy jsou silně omezené, protože vrcholová skála je i s vrcholem zarostlá lesem. Na západní straně pod vrcholem jsou další krásné skály, ale z nich je výhled ještě horší. Bývalá vodní tvrz Rovný je další krátké zastavení na našem výletě a pak už přes obec Plískov s dřevěnými sochami u koupaliště, míříme k Čápským rybníkům, které jsou na půl cesty mezi Zbirohem a Kařezem. No a Kařez je naše cílové místo, odkud nás vlak vrátí k domovu. Polojasné podzimní počasí bylo dobrým průvodcem dnešního dne