Váš prohlížeč není podporovaný - stránky se nemusí zobrazit správně. Použijte podporovaný prohlížeč.

Kategorie rodina-přátelé

70 fotek, minulou neděli, 6 zobrazení, přidat komentář | cestování, krajina, kultura, lidé, rodina-přátelé
Ráno se probouzíme až po 7. hodině. V pokoji je tma, venku šedá obloha. Seběhneme dolů na snídani, kde si užíváme křehkých rohlíků a míchaných vajec. Po snídani, v 9 hodin, vyrážíme vstříc horám. Jdeme kolem chaty, kde jsme včera strávily příjemný čas u rodiny našeho spolužáka. Je ohromné dusno, svlékáme svršky u Lysečinské boudy a pokračujeme do Horní Malé Úpy, která je kouzelnou vesničkou s kostelem, hřbitovem, troskami letadla z války, nádhernou farou a pěknými chalupami. Výhledy do okolí jsou dechberoucí. Začínáme klesat ke Spálenému mlýnu a pak zase stoupat k Janovým boudám. Vedle v chatě Míla poobědváme bramboračku a se zataženou oblohou a kapkami deště vyrážíme směrem k Velké Úpě, kde stíháme náš autobus. Vracíme se z krkonošského ticha do městského šumu. Sotva dosedneme, je bouřka a ohrmná průtrž mračen. Déšť je silný. Bylo to načasované a krásné… Příště přes Žacléř a Lysečiny, tam je to také krásné a už teď se těším znovu do Pralesa a na Rýchorskou boudu. Myslím, že to bude nejpozději začátkem podzimu. Holky, děkuji za vaši společnost, bylo mi s vámi dobře. Péťo, děkujeme za pozvání, ale nakonec jsme do Pece nedošly. Tak příště. A to už třeba vyrazíš s námi. Další z mých snů se naplnil. Krkonoše se staly mou láskou.
119 fotek, minulou sobotu, 3 zobrazení, přidat komentář | cestování, krajina, kultura, příroda, rodina-přátelé
Ráno nás budí skrz okno sluníčko a má sílu. Za boudou se pase srna. Těšíme se na snídani, jejíž součástí je chléb s domácím sádlem se škvarkami. Mňam. Jelikož nespěcháme, dlouze si povídáme s paní provozní a poté vyrážíme směr Dvorský les. Ten je znám pro své zakřivené kmeny porostlé mechem a lišejníkem. Fotografové sem přijíždějí tento skvost fotit hlavně, když padne mlha. Je to pak tajemné. My tam dorazily kolem poledne, slunce bylo ostré, zbylá pára prosakovala skrz koruny stromů. Šly jsme po vyznačené cestě a ty správně zkroucené stromy jsme v příliš hojném počtu nepotkaly. Ale tento prales atmosféru má, zvláště když jste sami mezi rostlými stromy. Krásná tráva, rostliny, jen my a ptáčci, netknutá příroda. Z lesa vyjdeme na louku, odkud vidíme do Polska na jezero Bukówka. Stojí tam dvě chalupy a my už máme plány na koupi jedné z nich. Pokračujeme do Horních Albeřic, cestou vidíme na Sněžku a dáváme sbohem Rýchorské boudě na kopci nad námi. Jsme nadšeny tou krajinou. Míjíme vápencové lomy a jednokomorovou šachtovou vápennou pec na pálení vápna, ve které dnes sídlí muzeum. Cestou mi pípne sms od spolužáka, který má zde chalupu, že se máme zastavit. Dáváme malý oběd v penzionu U Dána, který nám je doporučen bývalým provozovatelem Lysečinské boudy. Tam jsme měly být na druhou noc, ale Bouda už je nějaký čas mimo provoz a na prodej. Taková škoda. Bouda je na pěkném místě, míříme tam z penzionu. Zhruba 3 km do kopce. Po obědě jsme celkem znaveny, a tak nám to příliš nešlape. Míjíme chalupy, v jedné z nich bydlí náš spolužák Dan. Píši mu, že přijdeme kolem 17. hodiny. U Lysečinské boudy chvilku sedíme, je nám líto, jak to s ní dopadlo. Třeba se ji ještě podaří zachránit. Tyhle boudy s historií by neměly takhle končit. Náhle začne někde v dáli bouřit, a tak se rozhodneme pro rychlý návrat. Cestou dolů k chalupám nám mává muž sečící trávu. Je to Dan. Sundavá ochranný štít a jde nám vstříc. Jsme u něj o hodinu dříve. Sedáme před chalupu, kde jsme vlídně přijati a obslouženi Danovou ženou Kačkou. Dostáváme kávu, čaj, koláč, Prosecco a kousek melouna. Povídáme o horách, a tak různě. Dan nám u velké mapy doporučuje hezkou cestu přes Úpu a Spálený mlýn do Pece. Původní plán byl zakončit naši cestu v Janských lázních či v Žacléři, ale nakonec nás nalákal na tu cestu do Pece. Těšíme se. Dan nás provede celou chalupou, je nádherná… Mají tu moc hezky a lípu před chalupou a ten výhled do údolí… Je to úžasné místo. Od Dana sestupujeme do našeho penzionu. Raději bychom byly o ty 3 kilometry výše, v tichu hor. Ale co naplat. V penzionu večeříme výborné smažené kapří hranolky s mačkanými bramborami. Je to pochoutka. Pak se svalíme na gauč u krbu a dáváme si šláftrunk v podobě medoviny a mandlovice a vzpomínáme na momenty společně prožitého dne. Bylo to krásné, všechno to, co jsme zažily. Po dvacáté hodině odcházíme na pokoj. Vypadá to, že jsme opět jedinými hosty. Dobrou noc a zítra naše putování končí, ale to předbíhám..
176 fotek, minulý pátek, 2 zobrazení, přidat komentář | cestování, krajina, kultura, příroda, rodina-přátelé
Za okny déšť a já vycházím v pláštěnce z domu, abych opět po roce poznala další kousek Krkonoš. Tentokrát s partou ryze holčičí, kluci měli nakonec jiné plány. Vlak má výluky, tak volíme přímý bus do Trutnova. Celou cestu prší a v Trutnově tedy fest. Naše třídenní putování nás má dovést do Rýchor, nejvýchodnější části Krkonoš. Z autobusového nádraží se kolem 11. hodiny vydáváme podél Zlatého potoka do 14 km vzdálené Rýchorské boudy. V pláštěnkách a s těžkým batohem míjíme kapličky, krásnou dřevěnou zvonici a středověký kamenný most v zaniklé obci Sklenařovice. Také kapličku s hvězdami posetým stropem a s andělem. Tam se cítíme opravdu v bezpečí. I srnečku s mladými, spoustu zpívajících ptáčků a ovce. Předtím obědváme v hospodě U Kousala, kde si pochutnáváme na svíčkové s domácím knedlíkem. Střídá se slabý déšť se silným, procházíme bukovým lesem, ze kterého se páří a je to krásný jev, obzvláště s tím sluníčkem, které po dešti vyšlo. Mlha je nádherná a fotogenická. V 17 hodin jsme na boudě a přes mlhu ji skoro nevidíme. Pohlcuje nás tajemná krajina bez živáčka. Večeře bude v půl hodiny po šesté. Odpočíváme. Za okny je mlha a 10 st. Celsia. K večeři si holky dávají “blbouna” - velký kynutý knedlík s ovocem a ovocným přelivem. Já dávám přednost bramborovým knedlíkům s uzeným a s kysaným zelím… Paráda. Po večeři se vydáváme s Yvonkou na průzkum nejbližšího okolí. Láká mě to nepoznané venku. Díky mlze nám to zůstalo chvíli utajeno, pak se ale mraky začaly ohromnou rychlostí šinout po obloze a náhle tu bylo sluníčko a výhled do okolí. Louky a kopce - nádhera. Jsme 1001 m nad mořem a je tu nádherně. Fouká, všude krásné luční kvítí, úplná samota. Dojdeme k Rýchorské dřevěné studánce. Je nám hezky, ticho, krkonošské…. Jdeme spát před 22. hodinou. Spí se krásně, v chatě jsme jediní ubytovaní. Paní Dušková, která chatu vede, je velmi milá a pohostinná. Její čaj z čerstvého ovoce a máty, tzv. Rýchoráček, nás na noc krásně zahřál…
150 fotek a 4 videa, letos v červnu, 510 zobrazení, přidat komentář | cestování, rodina-přátelé
18 fotek, minulou sobotu, 19 zobrazení, přidat komentář | rodina-přátelé
Nová Ves u Rýmařova 15-19.6.2016
17 fotek, 11.4.2015, 7 zobrazení, 1 komentář | rodina-přátelé
17. ročník Jarního tuláčka KČT Brušperk se vyvedl. Za krásného počasí měli turisté ze širokého okolí pěkný pěší výlet a já jsem je při návratu z cyklovýletu zastihl v dobré náladě při závěrečném posezení.
55 fotek a 2 videa, ve středu, 18 zobrazení, přidat komentář | dokumenty, koníčky, práce, příroda, rodina-přátelé
Úprava ohniště, oprava přístřešku, výroba žebříku, řezání dřeva ... Bylo asi 32 st. C a každý se těšil na orosené pivo v kempu. Na hráz jsme dorazili asi ve 20hod. Kamarád Bohouš se pochlubil medajdí za 7. místo v závodě na historických kolech v Brně. Všichni jsme s radostí uvítali Stáňu, která přišla po dlouhé době mezi Kamarády...
30 fotek, 5.6.2016, 8 zobrazení, přidat komentář | děti, koníčky, lidé, rodina-přátelé, události
Ve městě Tanvald je tradice vždy na začátku června uspořádat tzv. Cestu lesem pohádek. Je to daná trasa během které, na děti čekají různé úkoly a odměny.
111 fotek a 3 videa, minulý týden, 33 zobrazení, přidat komentář | cestování, příroda, rodina-přátelé