Kategorie

Příroda

Stáhněte si Rajče do kapsy!
Rychlejší a jednodušší přístup
k vašim fotkám a videům.

tenjemuj
Probudil jsem se v autě a dnes žádné velké teplo nebylo. Venku kdesi za lesem se zvedalo slunce a na obloze nebyl ani mráček. Dobrý předpoklad krásného dne. Mé kroky mne vedou nejprve k vodní hladině Velkého Dářka. Opláchnutí studenou vodou po ránu rozproudí krev a posléze zahřeje. Taky konám pár posledních snímků pro minulé album. Všude je klid, najím se a vyrážím. Kolem několika rybníků, jež má na své pouti a napájí je Sázava, se kolem vodní nádrže Pilská dostávám do hlavního cíle pro dnešní den: Žďár nad Sázavou. Respektive jen jeho část se Zelenou horou a areálem zámku. Návrat volím přes Stržský rybník na Světnov a přes Škrdlovice zpět k Velkému Dářku k autu
  • v úterý
strfamily
Thanks, Martin, for this wonderful trip off the official hiking trails. We experienced a lot of rain, mud, sun, nice views, animals, rocks and good company.

Photos were taken by Martin, Kubi, Michal and Belma. Jan, Zina and Táňa are in charge only of enjoyment :)
  • 24.5.2020
medved61
Opět po roce na festivalu,který se konal na zřícenině hradu Lichnice.
casek
Týden v Jižních Čechách na kole kolem rybníků.
Kategorie: příroda
  • letos v červnu
dandulinecek
  • 3 289 zobrazení
hehos
déšť
  • minulou sobotu
Obsah pokračuje za reklamou
Pokračujte dolů pro další obsah
kapsik
Mapa trasy: https://mapy.cz/s/honocovojo
Kvůli Babí hory nemusím cestovat na slovensko-polskou hranici, máme ji dokonce 3 x na Palkovických hůrkách.
Kategorie: městapříroda
  • 2.4.2020
spartann
cirda02
  • minulý pátek
petr1929
1.část čtvrtého dne jsme po snídani vyjeli do Štítů, kde po olympijském úspěchu v roce 2002 nechal Aleš Valenta vybudovat tréninkové centrum pro akrobatické skokany. Pak jsme přejeli na Dolní Moravu, kde jsme si chtěli vyjet na Stezku v oblacích. Vzhledem k tomu, že byl všední den jsme předpokládali, že to bude v pohodě. Opak byl pravdou, takový nápor turistů jsme nečekali, nakonec jsme to vzdali a fotili z dolního parkoviště. Až doma z obrázků jsme stejně zjistili, že Stezka v oblacích nemá návštěvníky, byla uzavřena.
  • 17.6.2020
petr1929
Posledními zastávkami tohoto dne bylo Nové město nad Metují s návštěvou zámecké zahrady s přemostěním od architekta Dušana Jurkoviče. Po kávě na náměstí jsme zastavili na náměstí v Dobrušce s pěší odbočkou k rodnému domu F.L.Věka. Poslední zastávka byla na náměstí v Jablonném nad Orlicí, kde jsme si v místním pivovaru Černý medvěd koupili jejich pivo sebou domů. Po čepovaném pivu Bernard v penzionu Patriot jsme se večer kochali na balkonu překrásným západem slunce.
  • 16.6.2020
petr1929
Druhé album ze 16.6.2020 - Pokračováním druhého dne byla zastávka v sedle pod Šerlichem, východiskem k Masarykové chatě a přilehlého ski areálu. My už tam byli vloni, tak jsme pokračovali do Deštné v Orl. horách u jednoho Ski areálu a pak pokračovali do Olešnice v Orl. horách, kde jsme udělali zastávku na oběd, kde jsme si pochutnali na smaženém květáku a kuřecích nudličkách na kari. Pak jsme pokračovali do poutního místa Rokole, pěkné místo, ale zasluhovalo by více údržby.
  • 16.6.2020
iva-63
Přívoz Frymburk/Frýdava - Tomášská cesta - Svatý Tomáš - Vítkův hrádek - bývalá Linda - Uhliště - přívoz Frýdava/Frymburk (15,8 km) (+ cca 2 km po Frymburku)

Vítkův hrádek nebo také Vítkův kámen je dosti mohutná zřícenina hradu, nejvýše položeného v ČR. Stojí na vrchu Vítkův kámen (1035 m n.m), což je nejvyšší vrch tohoto kraje na pravém břehu Lipna. Pod hradem je maličká osada Svatý Tomáš, v níž do dnešní doby přežil kostel a schwarzenberský lovecký zámeček, oba zrekonstruované.
Svatý Tomáš a Vítkův hrádek jsou určitě nejnavštěvovanějšími místy tohoto kraje - dá se sem totiž dojet autem.
Udělaly jsme stejný okruh jako před 3 lety, z Frýdavy na Vítkův kámen, pak mezi louky plné motýlů, do míst zaniklé osady Linda a po silnici zpět do Frýdavy.
Album z roku 2017 viz https://iva-63.rajce.idnes.cz/2017.06.13._-_Frymburk_a_Vitkuv_kamen/

Mapa: https://mapy.cz/s/bolomapoze
Kategorie: krajinapříroda
  • 30.6.2020
petr1929
Druhý den našeho pobytu v Orlických horách jsme se vydali na Naučnou stezku Moravské Sázavy. Od penzionu Patriot ve Výprachticích jsme vyjeli autobusem jednu zastávku a pak už pěšky do lesa a lesem až k naučné stezce. Po ní jsme pokračovali až ke konečné stanici autobusu v Albrechticích, kde nám navazoval autobus do Lanškrouna, kde jsme se chystali na oběd. Bohužel jsme museli zajít až na náměstí a tam u Vietnamců poobědvat. Lanškroun nás tímto zklamal, že v poledne není možnost oběda u autobusového nádraží, ani v centru, otevřeny jsou hospody až nejdříve v 16,00 hod. Pak jsme se z Lanškrouna autobusem vrátili do penzionu Patriot, kde jsme si teprve mohli vychutnat pivko. Ještě večer jsme z našeho balkonu vyfotili západ slunce.
  • 15.6.2020
jkndkravare
pavel51
V pátek jsme odjeli autobusem na Rokytu, odkud jsme pokračovali pěšky podél Vchynicko-tetovského kanálu. Na chvíli jsme opustili trasu kanálu, abychom se podívali na Hauswaldskou kapli. A pak zase dál podél kanálu až k autobusu, který nás odvezl na oběd do Srní. Po obědě jsme ještě navštívili Klostermannovu vyhlídku, kde jsme se věnovali válení sudů. Z vyhlídky jsme se vrátili do penzionu, abychom oslavili Bohunčiny narozeniny. Ale oslava bude až v dalším albu.
  • 3.7.2020
robert71
Na prodloužený víkend vyrážíme do Beskyd, jedeme na dvě party, s Lenčou, Mončou a Honzou vyrážíme už ve středu a v pátek se srazíme ze Zarčou, Alešem a Milanem.
Čtvrtek a v pátek je poznávačka s výstupem na Lysou horu (1.323m) a od soboty se přecházejí Beskydy.
Vyšlo to super, vidělo se toho plno a i počasí, kromě jednoho dne, vyšlo na jedničku.
vpac
Nejpěknější bylo video s jízdou zubačky na kopec. Už se podařilo se natáhnout.
  • 27.5.2010
iva-63
Černá v Pošumaví - Jestřábí - Bližší Lhota - Dolní Vltavice ... přívoz Dolní Vltavice/Kyselov ... hraniční přechod Kyselov/Aigen - Horní Pestřice - Račín - přívoz Bližší Lhota/Horní Planá (6,5 km + 17,2 km) (+ 1,7 km od nádraží v Černé v P.)

V dalším z výletů po krajině pravého břehu Lipna jsme se posunuly o něco na východ. Nejprve jsme si došly 6,5 km k přívozu do Dolní Vltavice, který byl sice našemu ubytování ze všech přívozů nejblíž, ale jízdní řád místního autobusu rozhodně nepočítá s tím, že by nějaký pěší turista chtěl jet přívozem. Pak jsme se nechaly převézt na druhý břeh do míst bývalé vesnice Kyselov, došly se podívat na některé zajímavosti k česko-rakouské hranici, a následně se vydaly do míst bývalých vesnic Pestřice a Račín, zčásti jsme přitom šly krátké úseky trasy stejné jako předchozí den. Výlet jsme zakončily na přívozu v Bližší Lhotě a opět v Horní Plané. Byl horký, dusný, předbouřkový den.