Váš prohlížeč není podporovaný - stránky se nemusí zobrazit správně. Použijte podporovaný prohlížeč.


Váš prohlížeč není podporovaný - stránky se nemusí zobrazit správně. Použijte podporovaný prohlížeč.
Seznamte se s novými Pravidly a Podmínkami soukromí spojené s nařízením GDPR.
Založit účet
 

Dokumenty

Nová navštěvovaná Právě přidaná


reklama

25 fotek, 12.5.2018, 4 465 zobrazení, 177 komentářů | dokumenty, příroda
5 fotek, 9.5.2018, 3 344 zobrazení, přidat komentář | dokumenty, klasická-fotografie, koníčky, lidé, umělecké
100 fotek, jaro, 1 500 zobrazení, 1 komentář | dokumenty
Příroda, lidé, zvířata, zajímavosti
62 fotek, 26.5.2018, 887 zobrazení, přidat komentář | děti, dokumenty, lidé, sport, události
Téměř 300 účastníků všech věkových kategorií si přišlo zasportovat poslední květnovou sobotu do Jičína na 4. ročník městského běhu.
Nejprve si své sportovní zápolení užily děti na tratích Lidického náměstí. Pro děti byl připraven i doprovodný program, který vyplnil čas, kdy závodili jejich rodiče.Úderem 17 hodiny se do historického centra Jičína vydali účastníci hlavních závodů.Letos nově k již zavedeným distancím 5 a 10 km přibyl půlmaraton. Závodníci se tedy měli možnost dostat i mimo Jičín. Trasa půlmaratonu vedla do Železnice a nazpět.
Nejdelší distanci, tedy 21 km ovládl Tomáš Kuželka z Dřevěnic v čase 1 hod a 25 min. Nejlepší ženou byla Radka Hanzalová (PERŇA systém).
Desítka se povedla nejlépe Davidovi Skřivánkovi (Liaz Jablonec), který zvítězil před jičínským Vladimirem Brodským. Nejrychlejší ženou byla lyžařka Blanka Paulů (MARATONSTAV ÚPICE).
Fit trasu prolétl nejrychleji Lubomír Pokorný z Jičína. Dámské fit trase kralovala Kateřina Maťátková.
Charitativní podtext měl i běžecký závod. Kdo běžel tak pomáhal APROPU Jičín.
Petr Kordík, pořadatel
89 fotek, 4.6.2018, 832 zobrazení, 4 komentáře | cestování, dokumenty, příroda, zvířata, selfie
Zaujal mě jeden článek v novinách proto jsem se rozhodl zjistit jak to opravdu je.
Cestou jsem náhodou objevil jedno zajímavé místo kde se místní ženy opalují nahé.
Počasí: +27°C, Jasno až polojasno a mírný vítr.
I na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/T.O.Rosomak/
DEUTSCH unten

Letos jsme do Friedrichshafenu vyrazili přesně o půlnoci z úterý na středu, 30.května. S jednou přestávkou, ve 3. hod ráno za Regensburgem, jsme byli v v 6,15 na místě. Zdoláno 587 km, i přes malé potíže ke konci cesty. Megan v pravidelných intervalech po cca 4 sec šel naplno, další 4 sec jako by ho někdo tahal na silné gumě dozadu. Po zhasnutí motoru start trval třičtvrtě až minutu.
Místo nám rezervoval Juergen, DL5HAN s Elke DL5HCN a již nás tam očekával i Mirek OK1MBT s XYL. Naproti stál již Hans, DF9JS a Egbert ON4CAS.
Krátké přivítání se všemi, ustavení přívěsu, připojení na proud a šli jsme dospat noc. Vzbudili jsme se okolo 14,30.
Čtvrtek volno. Toulali jsme se po kempu, zdravili se s dalšími, které jsme rok neviděli, okukovali provedení antén na kempinkových přívěsech, fotili a vychutnávali si pohled nad námi prolétajícím Zeppelinem.
Měl jsem obavy, jak budu zvládat se svým ischiasem asi půlkilometrovou pěší cestu do haly.
Již loni jsem to chodil s bolestmi a s cca 8 zastávkami. Leč náhoda pomohla, Peter, DL6DK tam byl bez manželky a měl pro ni volný lístek pro činovníky, kterým mne podaroval. A Juergen, DL5HAN, tam jako činovník jezdil autem až do areálu, hned vedle vchodu do haly. Takže odvoz tam i zpět byl milý a bezbolestivý. Chvílemi jsme s Marií, OK5AR, pomáhali na stánku ČRK, chvílemi na stánku TEN-TEN, občas jsme zašli na stánek DIG. Mezitím jsme obcházeli 2 haly ve kterých byla hlavní náplň HAM RADIA. Milé bylo setkání s Evou, HB9FPM, se kterou jsme se nedávno zkontaktovali na facebooku. Díky tomu, že mám na tričku zdaleka viditelnou značku, hlásilo se ke mne mnoho lidí, zvláště z řad závodníků, které jsem dělával na 144 MHz a kteří si ještě pamatují mé tehdejší úspěchy.
V pátek jsem se zúčastnil, jako jediný majitel velkého Holzhammeru v OK a jeden z mála mimoněmeckých operátorů, předání velkého Holzhammeru /kladiva/, které je udělováno pouze jednomu radioamatérovi ročně. Následně i setkání DIG, kde nás bylo asi 30. Při té příležitosti jsem převzal poháry a plakety za vítězství v závodech jak pro sebe, tak pro další české radioamatéry. Příjemná byla tradiční sešlost na stánku DIG, v neděli, hodinu před ukončením HAM RADIA. Tradiční škvarkové sádlo a chleba a naraženy 2 soudky piva.
Hezký závěr třídenního dění.
Po návratu do kempu pomalé balení a příprava k odjezdu. Vyrazili jsme v 17,30. Auto jelo až na úroveň Mnichova, pak se opět začala projevovat závada na Meganu. Střídavě jel, střídavě nejel až chcípl na dálnici úplně. Naštěstí to bylo v místě Baustelle /opravy/ kde byl po straně asi 10 m široký pruh. Půlhodina stresu, potu, 4 rychle za sebou vykouřené cigarety. Telefonáty dcerám, asistenční službě pojišťovny, zajišťování odtahu. Odtah by mne stál 2 měsíční důchody, takže brán až jako to poslední. Při nejhorším, dostat to z dálnice dříve, než se o nás začnou zajímat němečtí policisté a řešení z jejich strany by mne asi stálo i více než ty 2 důchody. Nastartoval jsem /startér točil přes minutu, než si to dalo říct/ a na volnoběh, rychlostí 5 až 10 km v hodině jsme se šourali po krajnici cca 3 km k nejbližšímu výjezdu. Při přidání plynu chtěl motor zhasnout. Zakotvení v městečku Ludwigsfeld. Hodinu telefonátů do Čech, domluva, že dcera Alena se zeťákem vezmou v pondělí 2 auta s přepravními vozíky a přijedou nás přetáhnout domů. Po hodině jsem zkusil nastartovat a ta mrcha šla normálně. Takže zrušení všeho vytelefonovaného, dcery sledovaly na APRS zda a jakou rychlostí jedeme a kde případně zůstaneme opět viset. Radost z každého kilometru, který by se při oficielním odtahu rovnal 80 Kč. Asi po 80 km opět zlobení. Zastaveno na půl hodiny a pak to zase jelo. Takže takto s několika „vychládacími“ přestávkami jsme dokodrcali až domů. Poslední zastávka byla neplánována. Ve Vroutku, 4 km od baráku stop od policie. Hučel jsem Vroutkem 57. S klukama jsem pokecal, chovali se velice slušně a já také, řekl jsem jim o problémech s Meganem a ještě mi posvítili do kufru, abych našel cigarety, protože u hranic do OK mi došly v krabičce a další byly jen v kufru. Nakonec jsem se drze optal, jak to vyřešíme. Domluvou? Asi vzhledem k tomu, že jsem vystupoval slušně i když viděli, že jsem z celé jízdy na nervy, na to kývli a asi po čtvrt hodině jsme pokračovali dál. Domů jsme dorazili 10. minut před druhou hodinou.
*********
DEUTSCH
*********
Dieses Jahr sind wir nach Friedrichhafen gefahren genau um Mitternacht vom Dienstag auf Mittwoch, 30.Mai. Mit eine Pause, um 3 Uhr Morgen in der nähe von Regensburg, wir waren um 6,15 am Campingplatz in FH. Fuhren 587 km, trotz kleinen Beschwerden zum Ende. Megan hatte in regelmäßigen Intervallen von zirka 4 sec Fehler er ist voll Gefahren, weitere 4 sec als wenn ihm jemand von hinten am Gummiseil stark nach nach hinten gezogen hätte. Nach dem Ausschalten des Motors hatt der Start drei viertel bis bis eine Minute gedauert.
Dem Platz reservierte uns Juergen DL5HAN mit Elke DL5HCN, und haben uns schon erwartet auch Mirek OK1MBT mit XYL. Daneben sind auch schon Hans DF9JS und Egbert ON4CAS mit Ehefrau.
Nach kurzen Begrüßung mit allen, haben wir dann unseren Wohnwagen am Netz angeschlossen und haben uns dann Gute Nacht Gewünscht und sind Schlafen gegangen. Wecken war um 14,30.
Am Donnerstag, wanderten wir im Campingplatz herum, Grüßten alle andere und haben dann die Ausführung der Antennen für Campinganhänger gesehen, die Freunde die wir ein Jahr lang nicht gesehen haben, dann nahm ich Fotos, und wir genossen die Aussicht und beobachten den über uns Fliegenden Zeppelin.
Ich machte mir Sorgen, wie ich mit meinem Ischias etwa einen halben Kilometer bis zur Halle gehen kann. Letztes Jahr bin ich mit Schmerzen gelaufen und mit ca. 8 Stopps habe ich es dann doch geschafft bis in die Hale.
Dann durch den Zufall hatt mir der Peter DL6DK geholfen, er war da ohne Gattinnen, und hatt mir Eintrittkarte eine Statue von seiner Frau geschenkt.
Und Juergen, DL5HAN stand stillstehend neben uns wie eine Statue verkehrt mit dem Auto gleich neben dem Eingang in die Hallen. Er war so nett und nahm mich mit und fuhr zurück und ich war ohne schmerzen..
Dann sind wir mit Maria die mir half zum Stand der CRK, zwischendurch sind wir am Stand der TEN- TEN vorbeigegangen, dann zum Stand der DIG. Inzwischen sind wir durch 2 Hallen gegangen in denen war hauptsächlich die HAM RADIO.
Nett war auch die Begegnung mit Eva, HB9FPM. Wir hatten uns erst vor kurzem in Facebook kontaktiert. Dank diesem Umstand, dass ich ein T - Shirt trage mit meinen Zeichen wurde es von weitem sichtbar, meldeten sich bei mir viele Menschen, besonders auch Stille Wettkämpfer, die ich von 144 MHz kenne und die sich noch erinnern an meine damalige Erfolge. Freitag nahm ich teil an der Aushändigung des großen Holzhammers und als einziger Besitzer des großen Holzhammer aus OK und einer von wenigen Ausländischer Operator. Die Übergabe des großen Holzhammer ist zu erteilen nur einem Funkamateur jährlich. Dann das DIG-Treffen, wo wir zirka 30 sind. Bei dieser Gelegenheit nahm ich Pokale und Plaketten für den Sieg in Contesten für mich und für andere tschechische Funkamateure. Es war eine Freude, eine traditionelle Party am DIG-Stand am Sonntag, eine Stunde vor dem Ende von HAM RADIO, zu feiern. Traditionelles knackendes Schmalz und Brot und 2 Bierfässer. Schöner Abschluss von drei Tagen.
Nach Rückkehr zum Campingplatz, langsam Packen und Vorbereiten zur Abreise nach hause. Wir sind um 17,30 losgefahren. Auto fuhr bis auf Niveau München, dann begann mein Megan wieder mit denen mängeln an. Abwechselnd die mängel an, aus, an, aus, bis sie an der Autobahn verrecken. Zum Glück war am Ort Baustelle wo war zur seite etwa Dekameter breiter Streifen. Halt Streß und Schweiß, 4 Zigaretten hintereinander geraucht. Telefongespräche mit Tochter, Hilfe Dienst, Versicherung, Rückversicherung, Abschleppdienst. Abschleppdienst hätte mich dan 2 monatliches Rente gekostet, also ausgenommen bis wie das letzte. Das schlimmste, bekammen wir auf der Autobahn das sich um uns die deutscher Polizisten begangen zu interessieren und Lösung ihrerseits, und das es über 2 Rente kosten kann. Beim Starten habe ich den Starter gedrillt über eine Minute lang, ehe er dan gestartet ist, und dann im Leerlauf lief, danach mit Geschwindigkeit 5 bis 10 km in der Stunde, wir sind wie Schildkröte am Rand zirka 3 km zu nächste Autobahnausfahrt. Bei mehr Gas geben möchte Motor Ausgehen. Entspannung vor der Kirche im Städtchen Ludwigsfeld. Seit einer Stunde Telefongespräche nach Tschechei, Zurede, dass Tochter Alena sich mit Schwiegersohn zeit nehmen und uns am montags mit 2 Autos mit Transporter kommen uns Abholen. Eine Stunde habe ich rumgemacht, starten und das Aas ist normal gegangen. Also Storno aller Telefonate, Töchter verfolgte mich in APRS ob und welche Geschwindigkeit wir fuhren und wo beziehungsweise wir bleiben oder nochmals hängenbleiben. Freude am jedem Kilometer, da kann ich bei Offiziellen Abschleppdienst 80 Czk abziehen. Etwa nach 80 km wurde Megan nochmals böshaft. Warte dann eine halbe Stunde worauf er dann wieder ging zu fahren. Also so mit einigen „ Abkühlfazen " Pausen sind wir Stotternd doch bis nach Hause gekommen. Der letztere Haltestelle war nichtgeplant. In Vroutek, 4 km vorm Haus Stoppt uns die Polizei, hat getobt das ich durch Vroutek 57km, gefahren bin. Mit Glück und Poker, verwarnten sie mich, sie waren sehr anständig und ich auch, sagte ich ihnen mein Problem mit Megane und mich noch unter die Taschenlampe nehmen und im Koffer noch Zigaretten gefunden, weil an der Grenze nach OK mir eingefallen ist das im Koffer noch eine Verpackung ist und weitere waren frei rumgelegen. Zum Schluß habe ich frech nachgefragt, wie wir zu einer Lösung kommen könnten. Durch Zurede? Dass ich anstendig war wenn auch sie sahen, dass ich nach der ganzen Tour mit meinen Nerven blank waren, darauf ein Kopfnicken und etwa nach eine Viertelstunde sind wir weiter nach Hause gefahren. Nach Hause habe ich zuschlagen 10 Minuten vor Zwei Uhr.
344 fotek a 17 videí, letos v květnu, 666 zobrazení, přidat komentář | architektura, cestování, dokumenty, krajina, příroda
6-12.5 2018 Makarská ubytování+výlety Split (Klis, Solin) návštěva ve Splitu u přátel, Biokovo(Sv.Jure, Vošac) Bosna a Herzegovina (Kravice vodopády, Mostar, Počitelj) Opuzen(trhy) Bačinský jezera, Makarská a okolí (Velike Brdo, Krvavica pláž, Tučepi) výbornej relax, počasí vyšlo, koupačka, procházky,...opět mimosezoně bez lidí, naprostá paráda
Foceno v kombinaci foťák a mobil ip7+
260 fotek, 2.6.2018, 596 zobrazení, přidat komentář | dokumenty
100 fotek, říjen 2013 až červen 2018, 584 zobrazení, přidat komentář | dokumenty
Příroda, lidé, zvířata, zajímavosti
80 fotek a 7 videí, jaro, 533 zobrazení, přidat komentář | architektura, cestování, dokumenty, krajina, příroda
29-31.3 2018 Velikonoční Chorvatsko, výlety do: Zadar - mořské varhany, Katedrála, Plitvická jezera, Rastoke na řece Slunjčici ve Slunji
14 fotek, 4.5.2018, 460 zobrazení, 3 komentáře | cestování, dokumenty, koníčky, kultura, příroda
Jedu si takhle na Šumavu a co nevidím. Kus betonu. Vystoupím a jdu se podívat.
Počasí: +20°C, Polojasno až oblačno a mírný vítr.
I na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/T.O.Rosomak/
https://www.facebook.com/groups/bunkry.v.cr/
24 fotek, 21.4.2018, 432 zobrazení, přidat komentář | architektura, cestování, dokumenty, kultura, příroda
Počasí: +27°C, Jasno až polojasno a mírný vítr.
I na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/T.O.Rosomak/
https://www.facebook.com/groups/bunkry.v.cr/
46 fotek, 28.4.2018, 431 zobrazení, přidat komentář | architektura, cestování, dokumenty, koníčky, kultura
Hledání tohoto bunkru bylo docela dramatické jelikož jsem doma zapomněl GPSku se souřadnicemi. Proto jsem asi hodinu kroužil v předpokládané oblasti, kde jsem si myslel že by mohl být. Nakonec se zadařilo v době, kdy už jsem to chtěl vzdát. Prozradil ho trčící panel před vchodem. Jedná se o poválečný objekt polní obrany a TRHZS typu ÚŽ tvar ,,L" VEČ 2399.
Počasí: +25°C, jasno až polojasno a mírný vítr.
I na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/T.O.Rosomak/
https://www.facebook.com/groups/bunkry.v.cr/
457 fotek, 21.4.2018, 410 zobrazení, 6 komentářů | cestování, dokumenty, příroda
Počasí: +26°C, jasno až skorojasno a mírný vítr.
I na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/T.O.Rosomak/
78 fotek, letos v květnu, 401 zobrazení, dokumenty, lidé, města, události, zábava
Pohledy na Plzeň - Slavnosti svobody - skupina Jelen v Plzni
Convoy of Liberty, kolonu více než 220 historických vozidel, přivítaly v Plzni tisíce lidí lemujících hlavní Klatovskou třídu až na náměstí Republiky. Jako každý rok i tenokrát se zúčastnili američtí a belgičtí veteráni, kteří jsou obdivuhodní :-). Atmosféra byla velmi příjemná - a mě hlavně zajímali lidé.
70 fotek, 26.5.2018, 392 zobrazení, přidat komentář | děti, dokumenty, lidé, sport, události
Kristian Hynek dovršil hattrick na 13. Weber JIČÍNSKÉ5o
Po slavnostním startu pana starosty Jičína JUDr. Jana Malého úlohu favorita potvrdil Kristian Hynek jezdící za mezinárodní team (CANYON TOPEKA FACTORY RACING). Završil tak svůj jičínský hattrick. Nikdo v posledních třech letech mu nedokázal konkurovat. Letos si přivezl do cíle vskutku luxusní 4. minutový náskok.
Naopak o další místa na stupních vítězů byl obrovský souboj až do posledních metrů. Téměř až foto finiš určil druhé a třetí místo. Druhý stupínek vybojoval Filip Adel (SUPERIOR SUNINVENT TEAM) před Michalem Kaněrou (GHOST TEAM). Čtvrtý Vít Řehák (MITAS CYKLOHELIOS) měl na podium ztrátu pouhých 5 vteřin. Nejlepším jičínským závodníkem byl Lukáš Kunt (Favorit Brno), který přijel na krásném 8. místě. Ještě lépe dopadla Lukášova sestra Vendula Kuntová (Ghost team), která na domácím závodě obhájila loňské vítezství. Druhá byla Karolína Bergerová (CARLA.KUPKOLO.CZ D.K.N.L.) před Lenkou Fridrichovou (Ghost team).
Kratší 25. km distanci zaletěl nejrychleji Aleš Pelčarský z Hořic. Bikerkou, která vyhrála na fit jízdu byla Kristýna Zemanová (TOPFOREX LAPIERRE).
Bitva po hlavním závodě nazvanou FABIO PRODUKT KRITERIUM byla do posledních metrů naprosto otevřená. Pro mnohé možná překvapivě Filip Adél pokořil Kristiána Hynka.
Na dětské závody, které se konají přímo na Lidickém náměstí si našlo cestu přes 100 malých cyklistických nadějí.
Na 13. ročník WEBER Jičínské5o, který se konal v sobotu 26. května si našlo cestu přes sedm stovek závodníků všech věkových i výkonnostních kategorií.
Petr Kordík, pořadatel
32 fotek, letos v květnu, 373 zobrazení, přidat komentář | architektura, cestování, dokumenty, kultura
Jedná se o velice vzácný ŘOPík jelikož byl opravdu použit v boji a obránci byli Němci. Tímto místem v roce 1945 prošla fronta a Němci reaktivovali některé ŘOPíky, které použili proti útočící Americké armádě. Poškození vzniklo během těchto bojů, když Amíci odpálili nálož uloženou u střílny. Prostřelená střílna, zesílený, datum betonáže 1938, VEČ 483, vzor 37 typ A. Stojí těsně u trati Volary-Vimperk. V těchto místech byla hustota opevnění největší v Československu jelikož se předpokládal útok právě tudy.
Němci na konci války využili k obraně proti postupujícím americkým jednotkám opevnění, které proti nim budovalo předválečné Československo. V květnu 1945 německé jednotky zaujaly obranné postavení na přechodu řeky Vltavy u Soumarského Mostu a využily i čs. předválečné objekty lehkého opevnění - řopíky. Německá armáda se snažila zajistit obranu mostu a nedalekého brodu – jednalo se o příslušníky Panzergrenadier-Regiment 111 podléhající 11. tankové divizi a část Pionier-Bataillon 655 a příslušníky místního Volkssturmu. Spojenci přisunuly značné síly americké armády (5. pěší divizi, 26. pěší divizi, 90. pěší divizi, 4. obrněnou divizi a 11. obrněnou divizi) a to mnohem větší, než s jakou plánovala německá armáda prorazit obranu při plánování útoku proti ČSR v roce 1938. Předmnichovských hranic ČSR dosáhly v prostoru prachatického okresu průzkumné motorizované jednotky americké 11. obrněné divize již 26. dubna 1945. Postup divize byl změněn a jednotky postupovaly jižním směrem do Rakouska podél pohraničních hor. Ovšem postup do vnitrozemí byl svěřen až 5. pěší divizi - 2. pěšímu pluku. Ten 4.května 1945 vystřídal v pozicích 10. pěší pluk rozmístěný v Bavorsku podél Československých hranic severně od Altreichenau. Ještě toho dne před setměním stihl druhý prapor obsadit České Žleby. V rámci příprav na postup byly hned následujícího dne vyslány oba průzkumné oddíly praporu k nalezení vhodného místa k překročení řeky Vltavy. Těsně před půlnocí narazila hlídka z roty G na neporušený most u Soumarského Mostu, který byl však bráněn silnou palbou pěchotních zbraní. Rota G vyslala na místo 3. četu pod velením poručíka N. J. Bona k zajištění mostu a jeho předmostí do doby, než se přesune celá rota G. Na podporu bylo vysláno i družstvo těžkých kulometů z roty H. Ovšem když se jednotka přiblížila k mostu, Němci jej odstřelili a tak most zůstal schůdný pouze pro pěší jednotky. Dvěma družstvům čety a jednomu kulometnému oddílu se podařilo překonat řeku Teplu Vltavu i přes silnou palbu z pěchotních zbraní a pancéřových pěstí kolem 5. hodiny ráno. Zneškodnili tři z pěti bunkrů, které kryly most, a zaujali obranné postavení podél železniční tratě. K ránu palba zesílila a Němci povolali jako posilu i tank, který ostřeloval přechod řeky a předmostí. Tím znemožnil zbytku roty G přiblížit se ke 3. četě ve směru od Českých Žlebů. Příslušníci roty G však našli pěší lávku u Dobré a přiblížili se k mostu od jihovýchodu. Silnou kulometnou a minometnou palbou vyhnali německé obránce ze zbývajících dvou bunkrů a polních postavení a do 15. hodin odpoledne se podařilo vyprostit část roty G zakopanou na levém břehu Vltavy. Došlo tak zde zřejmě k jedinému využití řopíků proti postupující americké armádě a navíc v místě, kde plánovalo německé velení zaútočit v říjnu 1938.
Zdroj: http://www.sumava.cz/objekt_az/7681-bitva-o-soumarsky-most/
Počasí: +22°C, Jasno až skoro jasno a mírný větřík.
I na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/T.O.Rosomak/
https://www.facebook.com/groups/bunkry.v.cr/

Rajce.net je největší česká sociální síť
zaměřená na sdílení fotografií a videí.

Nabízí neomezený prostor zdarma, snadnou a rychlou výrobu fotoknih i jiných fotoproduktů.