Váš prohlížeč není podporovaný - stránky se nemusí zobrazit správně. Použijte podporovaný prohlížeč.


Váš prohlížeč není podporovaný - stránky se nemusí zobrazit správně. Použijte podporovaný prohlížeč.
 

Architektura

Nová navštěvovaná Právě přidaná


reklama

106 fotek, 13.7.2017, 3 471 zobrazení, 1 komentář | architektura, cestování, klasická-fotografie, lidé, města
A Praha potřetí, převážně přes okénko vyhlídkového autobusku při okružní jízdě...
Fronty u bezpečnostních rámů na hrad jsem vynechal, nikoliv však střídání stráží.
125 fotek, 11.7.2017, 1 984 zobrazení, 2 komentáře | architektura, cestování, klasická-fotografie, lidé, města
Výstavy v Praze...
100 fotek, 24.9.2017, 1 234 zobrazení, 117 komentářů | architektura, cestování, kultura, města, země
100 fotek, 27.9.2017, 1 016 zobrazení, 136 komentářů | architektura, cestování, města, země
100 fotek, 25.9.2017, 978 zobrazení, 100 komentářů | architektura, cestování, kultura, města, země
100 fotek, 27.9.2017, 931 zobrazení, 112 komentářů | architektura, cestování, kultura, města, země
174 fotek, letos v září, 778 zobrazení, přidat komentář | architektura, cestování, dokumenty, koníčky, kultura
Dnes jsem navštívil okruh Belveder a Debrník u Železné Rudy. Podíváme se na donedávna přísně utajované pevnostní objekty. Železná Ruda byla nejvíce opevněným městem v západním pohraničí. Většina těchto bunkrů se dochovala dodnes v dobrém stavu a část z nich je možno si prohlédnout v rámci naučné stezky Utajená obrana železné opony.
Železná opona hermeticky uzavírala státní hranici s Rakouskem a Spolkovou republikou Německo. Začala se budovat od roku 1948. Neprostupnou se stala v letech 1952 až 1953. Hraniční pásmo mělo šířku 4 až 10 km a bylo pro normálního smrtelníka naprosto uzavřené. Do něj byl povolen vstup pouze na speciální propustku. V Německé demokratické republice proběhlo budování železné opony o něco později, poslední fází byla výstavba Berlínské zdi, která rozdělila město Berlín na dvě části. Hraniční pásmo bylo přísně střeženo příslušníky Pohraniční stráže. Ploty byly ve skutečnosti tři – první, který byl asi dva metry vysoký, tvořila změť ostnatých drátů. Další plot, výšky 2,5 metru, byl od roku 1953 nabit vysokým napětím 3 000 až 6 000 voltů. Poslední plot sloužil jako zábrana zvěři, aby směrem od hranice nemohla proniknout k nabitému plotu. Pod ploty se nacházelo zorané pásmo o šířce cca 20–m, kde bylo možno snadno najít stopy a tedy i místo, kde případný narušitel překonal plot. V roce 1965 bylo vysoké napětí z plotu odstraněno. V roce 1970 byla ještě před systémem tří plotů vybudována signální linie, která reagovala na dotyk a mohla tak varovat pohraničníky výrazně dříve. Navíc se dále rozrostla síť pozorovacích věží na 314. Československá železná opona za sebou nechala během let 1948–1989 celou řadu obětí. Civilistů bylo 450. Pohraničníků při výkonu služby zemřelo celkem 654 z toho většina nehodou, sebevraždou či zastřelením kolegou.

Počasí: +13°C, oblačno, zataženo, déšť, slabý větřík.
I na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/T.O.Rosomak/
https://www.facebook.com/groups/bunkry.v.cr/
70 fotek, 24.9.2017, 732 zobrazení, 609 komentářů | architektura, cestování
Nevím, co se zase stalo, ale nejou mi vložit popisky pod fotky... Tak jen krátce úvodem. Nový zámeček v Ratboři jsme s Ivou navštívily o prázdninách. Tentokrát zařazuji hlavně interiéry, protože vevnitř jsme tehdy nebyly... Za skvělý zákusek za 120 Kč nám byla umožněna prohlídka zámečku zdarma.
48 fotek, 14.10.2017, 730 zobrazení, 3 komentáře | architektura, cestování, dokumenty, kultura, práce
Část největšího a nejnesmyslnějšího soukromého bunkru v republice je již zbourána a pokračuje se v přestavbě na Park Berne. Podle mluvčího společnosti Double Square Group, investora Parku Berne, má domácím i zahraničním milionářům začít sloužit ve druhé polovině roku 2017. Mělo zde stát 32 luxusních vil a noví majitelé se sem měli koncem roku stěhovat ale jak vidíme nestojí tu zatím ani jedna vila a pochybuji že se sem někdo koncem roku nastěhuje. To by se na tom muselo dělat jiným tempem a 24 hodin denně. Jak ale vidíme, tak se tu dnes nepracuje.
http://coloraaa.rajce.idnes.cz/Ptyc
http://coloraaa.rajce.idnes.cz/Ptyc_2
http://coloraaa.rajce.idnes.cz/Ptyc_2016
http://coloraaa.rajce.idnes.cz/Ptyc_se_boura
http://coloraaa.rajce.idnes.cz/Ptyc_se_prestavuje
Počasí: +21°C, Slunečno, mírný větřík.
https://www.facebook.com/groups/T.O.Rosomak/
https://www.facebook.com/groups/bunkry.v.cr/
100 fotek, 27.9.2017, 651 zobrazení, 94 komentářů | architektura, cestování, kultura, města, země
121 fotek, letos v srpnu, 563 zobrazení, 1 komentář | architektura, cestování, krajina, města
27 fotek, 5.11.2017, 448 zobrazení, 295 komentářů | architektura, cestování, krajina, makro, příroda
Všimli jste si, jak dokáže mlha všechno proměnit? Zvláště na místech, která jsou tajuplná už sama o sobě, je její působení přímo ohromující - a my se o víkendu na takových místech ocitli (Valeč, Chyše).
451 fotek, srpen až září, 420 zobrazení, přidat komentář | architektura, cestování, koníčky, krajina, kultura
Fotky ze Šumavy tu fakt nejsou, tam už bych ve svém věku nejel, na to už mám dost rozumu, abych věděl, že jezdit do takový prdele je mrhání časem, kterej mi dává Bůh, nejel bych ani do Krkonoš, ale zlákala mě ta KRKONOŠSKÁ PIVNÍ STEZKA. A dojmy z navštívených pivovarů : Nejvíc mě to bavilo na Luční Boudě, ale 800 za taxi z Pece pod Sněžkou neni zas tak lidová cena, abych se tam vracel...Nejvíc mě to nebavilo v Trautenberkovi, kam sice dojedeš z Trutnova (skoro od pivovaru Krakonoš) autobusem, ale kde pinglové pořád lítaj jak hadr na koštěti...Zbylé 3 pivovary (Medvěd, Hendrych a Frýzovky) takovej průměr, neurazí, nenadchne. Dostal sem mini otvírák a jsem zařazen do slosování, tak třeba ještě něco vyhraju pičo :)
Jo a na závěr bych chtěl říct, že nejspokojenější sem stejně na Rokycansku - je tam krásná příroda, jsou tam hospůdky bez vysokohorský přirážky a neznám krásnější večery než v Minipivovaru U Stočesů :)
Na titulní fotku dávám Luční Boudu, jako tam se mi to fakt líbilo nejvíc a to sem se tam ani ňák moc netěšil, naopak nejvíc sem se těšil na Trautenberka a to byl totální propadák (nemyslím pivo, to už uměj v Krkonoších uvařit všichni docela dobře, myslím obsluhu)
200 fotek, 13.7.2017, 408 zobrazení, přidat komentář | architektura, cestování, dokumenty, klasická-fotografie, lidé
Vyšehradská procházka ...
A pak na Pražský hrad ...
167 fotek a 2 videa, duben až říjen, 377 zobrazení, přidat komentář | architektura, práce, vesnice
61 fotek, 1.10.2017, 360 zobrazení, přidat komentář | architektura, cestování, lidé, města, práce
DEN ARCHITEKTURY STRÁVILI V BYSTŘICI NA NÁDRAŽÍ
Eva Mikešková
Bystřice pod Hostýnem / Letošní téma Dne Architektury bylo sice Voda, lidé, města, ale v Bystřici využili příležitost k aktuální problematice. Totiž plánované přestavbě vlakového nádraží.
Při realizaci reprezentativní nádražní haly, odpovídající nárokům 70. let, bylo použito více než kvalitních architektonických prostředků pro maloměsto v podhůří valašských hor. Jaká je dnes funkce nádražní haly pod svatým Hostýnem? Je lépe lpět na nostalgických vzpomínkách, nebo je čas se posunout dál? Pro a proti diskutovali návštěvníci s městským architektem Tomášem Jalůvkou.
Prostorná, ale tolik kritizovaná nádražní hala poskytla zázemí pro početné publikum. Promítaly se dokonce snímky nejen z historie nádraží, ale i plánovaná podoba. Myšlenka na modernizaci nevyhovujícího nádražní vzešla ze Správy železniční dopravní cesty. Je možné architektonicky zajímavou budovu zachránit? „Určitá část by za to stála, bohužel ale právě tam je nejhorší stav, takže se přistoupilo k úplnému zbourání,“ vysvětlil Jalůvka.
Není to poprvé, co se nádraží změní ve staveniště. První přestavba zlikvidovala historickou podobu z dob císařských. „ Tehdy tu byl ale úplně jiný provoz, jezdila sem spousta poutníků na Hostýn. Vlaky byly odstaveny až v Osíčku, protože na bystřické nádraží se všechny soupravy nevešly,“ vzpomněl bývalý drážní zaměstnanec Jiří Pospíšil. Také další přeměny podléhaly duchu doby. „Parní lokomotivy skončily, tuším, v roce 1972 a od té doby se provoz jen utlumoval. V době, kdy se budova postavila, v r. 1970, v této současné podobě, byly veškeré prostory využity, což už dnes, s úbytkem cestujících neplatí,“ pokračoval Pospíšil.
Komentovaná prohlídka jindy nepřístupných prostor včetně zázemí pro zaměstnance drah návštěvníky překvapila. Jedinečnou příležitost vidět to, co brzy zanikne.
new york  3| pamu
332 fotek, 6.10.2017, 359 zobrazení, přidat komentář | architektura, cestování, města, širokoúhlé, vesnice