Kategorie

Kategorie: krajinazvířata
  • 7.11.2018
simkol
45. výlet Turistického klubu PřF UK do oblasti Maloskalska a Kozákovského hřbetu.
Trasa výletu: Malá Skála - Besedické skály - Besedice- Koberovy - Hamštejnský hřbet - Kozákov (744 m n.m.) - Loktuše, Na Špici - Rotštejn - Klokočí - Klokočské průchody- Jeskyně Postojna - Turnov (celkem 24 km, převýšení 800 výškových metrů).
Trasa výletu na mapě: https://mapy.cz/s/gesazuluge
2 komentáře
  • 16.10.2019
biblos
Autíčko zase potřebovalo větší údržbu - takže jedna fotoreportáž, jaý byl letošní podzim u nás.
  • 14.10.2019
komarovo
Mišmaš fotek z října a listopadu 2019 z vandrů a vejšlapů ze kterých jsem nedělal samostatný album
herinet
Kategorie: krajinapříroda
  • 1919
tenjemuj
Zvonil budík, bylo ráno, v hlavě mé byl kámen snad a pod ním tma.
Když jsem snídal džbánek piva, ještě zdálo se, že divnou příchuť má.
Když jsem spláchl chladnou vodou z očí sny a z tváře závoj šedivý,
řek mi pouhý pohled z okna ven, že nedělní je den a lenivý."

To jsme si nezazpívali a kromě toho, že je neděle, nic z toho není pravda. Že jsme z postele nevyskočili křepce nemá na svědomí večerní okolnosti, ale prošlá záruční lhůta data našeho narození. Po snídani se jdeme proluftovat dolů do Nových Hradů. Zámek je sice zavřený, ale nevadí, stejně bychom dovnitř nešli. Zastavíme se u obory vysoké zvěře a přes kopec (Kamenec) přejdeme do chatovky Roudná a po hraně PR Maštale se vrátíme k chatě. Po obědě se zabalíme a ještě si to namíříme do Litomyšle na krátkou návštěvu. Vždyť je první adventní neděle. Teplota kolem nuly a nepříjemný větřík se podepsal nad účastí zdejších lidí a většina zůstala "zalezlá" doma v teple. I my se dlouho nezdržíme, obejdeme v rychlosti to nejdůležitější a též vyrážíme k domovu
  • 1.12.2019
zirkon
CHVILKU JSEM POZOROVAL Z BALKONU.
  • minulé pondělí
tenjemuj
Dostali jsme pozvání od našich kolínských přátel na víkendový pobyt na chatě. Potěšilo nás to o to víc, že to bylo do míst, kde jsme jednou byli a moc a moc se nám zde líbilo. Kraj za Železnými horami a v nastupující severozápadnm výběžku Svitavské pahorkatiny, místo pojmenované podle zdejšího vrchu Maštale. Jsou tu dvě: Toulovcovy a Městské a první jmenované jsme navštívili. Mělo nás být šest, ale zdravotní stav Milošovi nedovolil, a tak přejeme brzké srovnání. Sobotní dopolední příjezd, malá procházka před obědem a odpoledne pak návštěva Toulovcových Maštalí. Večer pak příjemné posezení u krbu s vyhnáním pavouků z kytar a zkouškou muzicírování. Nebyl to žádný koncert, ale pokus si zase po letech připomenout, jak se na nástroje hraje
  • 30.11.2019
janaariel
tomfo
Super tip na prodloužený víkend k našim sousedům - Krakovsko-čenstochovská jura (Jura Krakowsko-Częstochowska) - Stezka orlích hnízd (Szlak orlich gniazd)

Jednou z krajinově nejpůvabnějších oblastí Polska je od České republiky nepříliš vzdálená Krakovsko-čenstochovská jura, rekreační oblast se smíšenými lesy, jeskyněmi, divokými soutěskami i mírnými údolími ve vápencové vysočině. Na výšku nepřesahuje 500 m, ale protože vystupuje z roviny, zdá se vyšší. Vápencové útvary na mnoha místech korunují středověké hrady. V minulosti totiž šlo o pohraniční území, jež bylo třeba chránit před vetřelci. Pro zdejší hrady se díky jejich nepřístupnosti vžil název „orlí hnízda“. Spojuje je stezka Szlak orlich gniazd...
Celkový počet registrovaných jeskyní v této oblasti činí asi 1800, jeskyní delších než 40 metrů je však jen asi 130. 4 jeskyně jsou veřejnosti přístupné: Ciemna, Łokietka, Nietoperzowa a Wierzchowska Górna. Pramení zde Warta, Pilica, Bílá a Černá Přemše. Vyskytují se vyvěračky a malé ponory. Příroda Krakovsko-čenstochovské jury je chráněna v rámci Ojcowského Národního Parku, šesti krajinných parků a řady přírodních rezervací. Ojcowský park se nachází nedaleko Krakova a je známý bohatstvím svých geologických útvarů. Pod ochranou je jižní část Krakovsko-częstochovského krasu s údolími řek Prądnik a Sąspówka.
Poláci mluví (nepochybně s nadsázkou) o Ojcówském národním parku jako o místních Dolomitech. Ojcovský národní park je sice v Polsku rozlohou ze všech nejmenší (jen 21 km2), ale co do kvality scenérií se v Polsku naopak řadí ke špici.
  • září 2018 až listopad 2019
janaariel
1 komentář
vrajka
momentky - cestou tam zastávka pod Tatrami v Starom Smokovci na Kalvárii, Bardejov, výlet na Stebnickú Maguru, na spiatočnej ceste opäť zastávka pod Tatrami v Novej Lesnej
  • září až říjen
strfamily
26.10.2019 and 17.11.2019

two dates, same destinations
herinet
pavelfotky
Album v barvách podzimu, pro všechny milovníky těchto lázní:)
  • září až listopad
anesas
  • srpen až listopad
patojdovi
blankahra
3 komentáře
  • 19.11.2019
rehaak
Návštěva zdevastovaného hřbitova s komentovanou prohlídkou po brigádě dobrovolníků v mlžnou neděli 10.11.2019.
tomfo
.... aneb putování rakouským "Grand Canyonem"
Nejprve jsme vyjeli sedačkovou lanovkou z městečka Mitterbach am Erlaufsee na vrchol Gemeindealpe (1626 m), poté následoval 15,5 km sestup přes soutěsku Ötschergräben do Wienerbrucku a odtud jsme se dostali po železnici Mariazellerbahn zpět do Mitterbachu am Erlaufsee.
Další tip na přechod soutěskou, který jsme uskutečnili na jaře r.2013 - fotky zde:
  • 26.10.2019
simkol
  • 10.11.2019
biblos
Na prohlídku zámku nezbyl čas, ale i zámecká zahrada a park mají své kouzlo a ještě se mi poštěstilo, že přilétl brhlík na oběd a nedal se moc rušit.
  • letos v září
blarza
Vydala jsem se po známých a krásných cestách a cestičkách Šumavy. Byl to krásný podzimní prosluněný a barevný vandr. Ještě ale určitě ne letošní poslední.