Kategorie

Širokoúhlé

blarza
Vydala jsem se po známých a krásných cestách a cestičkách Šumavy. Byl to krásný podzimní prosluněný a barevný vandr. Ještě ale určitě ne letošní poslední.
  • letos v říjnu
  • 5.10.2019
Kategorie: širokoúhlé
masenka00
na neděli už nevydržela baterka.
  • 22.9.2019
takjo
Trasa: Ústí nad Labem, žst - žlutá TZT - Větruše - zelená TZT - Soudný vrch - nad Vaňovem - Vaňovský vodopád - zpět na rozcestí Nad Vaňovem - žlutá TZT - Nebeské schůdky - Podlešín - vyhlídka Skály (Alžbětina vyhlídka) - neznačeně přes pastviny - odbočka k vyhlídce Skalky - žlutá TZT - Moravany - zelená TZT - vyhlídka Mlynářův kámen - Dubice - Labská vyhlídka od dubického kostela sv. Barbory - žlutá a zelená TZT - vodopády na Moravanském potoce - Dolní Zálezly, žst
Délka výletu: 25 km
- cvrčci :)
  • léto
takjo
Trasa: Kravaře - zelená TZT a červená TZT - zřícenina hradu Ronov - Pod Ronovem - Stranné - zelená TZT - Hvězda - Vlhošťský důl - modrá TZT - Pod Vlhoštěm - Vlhošť, bývalá hájovna - Holany - Sádky - Zahrádky
Délka výletu: 21 km
  • 31.8.2019
blarza
Opět jsem využila cyklobusů a nocovišť. Za jejich pomoci jsem mohla projít trasy v různých koutech Šumavy.
blarza
Snažím se do konce prázdnin využívat ještě cyklobus, který jezdí z ČB na Šumavu. Jde udělat výšlap v jednom konci a pak se přepravit autobusem někam dál. Zejména jdou dobře využít nocoviště k přespání bez toho, aby musel člověk jít jak ovce od jednoho k druhému.
blarza
Při minulém vandru při přechodu hřebenovky z Ostrého na Svaroh jsem koukala na východ slunce. Vycházelo za Můstkem. Tak jsem si řekla, že tam povedou mé další kroky. Nikdy jsem souvisle přes ten hřeben nešla. Začala jsem v Zelené Lhotě a přešla přes Prenet a Můstek až na Pancíř, kde jsem přespala.
Další den jsem přejela autobusem do Prášil a pokusila se zdolat Poledník neznačenou cestou, kterou jsem ještě nešla. Povedlo se mi to tak napůl. Dolů jsem sestoupila také neznačenou cestou, z které byly místy krásné výhledy a místy to byla dost velká divočina, která končila u Prášilského jezera.

Cíl byl na tábořišti Zahrádky, kde jsem ještě strávila pár krásných letních dní.
armin-tanzarian
Třebíč – město pámatek UNESCO
- židovská čtvrť
- židovský hřbitov
- městská věž
- sakrální stavby
- zámecký areál
- bazilika sv. Prokopa (+ noční prohlídka + šermířské překvapení)
- vodojem Kostelíček
  • letos v červenci
  • 21.6.2019
blankahra
Nasáklí krétskou antikou odcházíme z muzea do vypražené metropole. Místní policie má zrovna nějaký zásah. Jdeme dál jedním z paprskovitých bulvárů mířících do historického centra. Tady právš vysazují krásně kvetoucí vzrostlé stromy. Nevím, co to je - podobá se druhu ibišku. Ptala jsem se obchodnice - řekla mi jméno, které jsem si ale nezapamatovala :). Blížíme se s Čápem k centru; zbylí dva zamířili do jiné části města kvůli nějaké válečné expozici v Historickém muzeu. S třed města - úžasná kašna Morosini - je tak krásná, že jsme si k ní i sedli se zmrzlinou, koupenou za rohem. V chládku pod stromy bylo příjemně ... taky jsme tu číhali na letadla vzlétající z nedalekého letiště. Projdeme se "turistickou" uličkou a je tu co vidět. Pak jsme zamířili do kostela Sv. Marka - je nejstarší benátský ve městě - r. 1239 a nyní slouží jako koncertní síň a galerie. Míjeli jsme Benátskou lodžii, jež nyní slouží jako radnice a není přístupná. Je to typický příklad vily v palladiánském slohu (postavena 1626-28).
U Arch.muzea jsme byli dost brzy tak jsme znovu prošli turniketem AM, abychom čekali ve stínu. Brzy dorazili i Plech s Rubenem a vyrazili jsme k autu. Místo parkovného jsme učinili malý nákup, vyzvednu "parkovenku", závora je hore a my míříme "domů". dobrali jsme benzín a auto vrátím večer - dnes to bylo jen 35+ něco málo.
Už jsme se těšili na svlažení v moři - města bylo dosti.
  • 18.5.2019
blankahra
Hledám, kam vyjet jen na odpolko, protože kluci chtějí dopol koupačku a slunění. Vracím se od moře k našemu bazénu a baru a chvíli se tu cachtám i já.
Po O razíme s nadějí, že se přiblížíme na dosah sněhu v horách na obzoru, ale i když jsme jeli krásnou hornatou krajinou plnou vesniček, kostelů, strží a vyhlídek, sněhu jsme se nedobrali. Alespoň jsme byli brzo k večeři a měli dost prostoru shlédnout i taneční představení v jinak nehostinném suterénu.
  • letos v květnu
blarza
Novohradské hory mám opravdu za humny a stále jsem je nějak opomíjela. Nyní jsem si řekla, že je více prozkoumám. Vydala jsem se po trase:
Benešov nad Černou - Velký Jindřichov - Zlatá Ktiš - Stříbrné Hutě - Kapelník - Pohoří na Šumavě - Myslivna - Uhlířský rybník - Leopoldov - Pohorská Ves.