Kategorie

emikes
VÁNOCE S MIKULÁŠEM, ČERTY A ANDÉLY
Eva Mikešková
Bystřice pod Hostýnem/ Už je tu zas ten vánoční pohádkový čas. V Bystřici pod Hostýnem podvanácté společně, slavnostně, s pohádkovými bytostmi. Dvanáctkrát už přijel na saních ze Svatého Hostýna Mikuláš s anděly a dvanáct čertíků a čertisek dohlíželo na pořádek. I program večera byl sestaven symbolicky ze 12 čísel, od fanfár až po ohňostroj. Mikulášský jarmark nabídl na dvanáctero pochutin, někteří ochutnávali až do dvanácti hodin.
Pod téměř padesátiletým rozsvíceným smrkem našli Bystřičné společný vánoční dárek. Město jim splnilo přání – oživit náměstí nejen na jeden den. A tak budou prodejní stánky otevřeny po celý advent a k tomu přibude vánoční program, koncerty a promítání zimního kina.
  • minulý týden
simkol
45. výlet Turistického klubu PřF UK do oblasti Maloskalska a Kozákovského hřbetu.
Trasa výletu: Malá Skála - Besedické skály - Besedice- Koberovy - Hamštejnský hřbet - Kozákov (744 m n.m.) - Loktuše, Na Špici - Rotštejn - Klokočí - Klokočské průchody- Jeskyně Postojna - Turnov (celkem 24 km, převýšení 800 výškových metrů).
Trasa výletu na mapě: https://mapy.cz/s/gesazuluge
  • minulý čtvrtek
tenjemuj
Zvonil budík, bylo ráno, v hlavě mé byl kámen snad a pod ním tma.
Když jsem snídal džbánek piva, ještě zdálo se, že divnou příchuť má.
Když jsem spláchl chladnou vodou z očí sny a z tváře závoj šedivý,
řek mi pouhý pohled z okna ven, že nedělní je den a lenivý."

To jsme si nezazpívali a kromě toho, že je neděle, nic z toho není pravda. Že jsme z postele nevyskočili křepce nemá na svědomí večerní okolnosti, ale prošlá záruční lhůta data našeho narození. Po snídani se jdeme proluftovat dolů do Nových Hradů. Zámek je sice zavřený, ale nevadí, stejně bychom dovnitř nešli. Zastavíme se u obory vysoké zvěře a přes kopec (Kamenec) přejdeme do chatovky Roudná a po hraně PR Maštale se vrátíme k chatě. Po obědě se zabalíme a ještě si to namíříme do Litomyšle na krátkou návštěvu. Vždyť je první adventní neděle. Teplota kolem nuly a nepříjemný větřík se podepsal nad účastí zdejších lidí a většina zůstala "zalezlá" doma v teple. I my se dlouho nezdržíme, obejdeme v rychlosti to nejdůležitější a též vyrážíme k domovu
  • 1.12.2019
ALB 1379
Nečekaný odjezd do Prahy na servisní prohlídku automobilu nabídl jedinečnou příležitost volného vstupu do Národního muzea s výjimkou výstavy Tutanchamon. Tu už jsme měli krásně zažitou jindy, tak nás to nemrzelo

Budova je jedinečně opravena (jen se nestihl otřít prach na sochách v atriu, ale bez přiblížení to lidské oko nepostřehne, tak proč dělat něco navíc :-) ). Kása všude kolem, opravdu se zadařilo, jen budova je prázdná - proto PRÁZDNÁ KRÁSA. Všechny exponáty až na kostru prehistorického ještěra v hale u cukrárny jsou ještě někde fuč. Snad se to postupem času navrátí a potom ta krása bude plná
  • letos v listopadu
  • 1919
vrajka
momentky - cestou tam zastávka pod Tatrami v Starom Smokovci na Kalvárii, Bardejov, výlet na Stebnickú Maguru, na spiatočnej ceste opäť zastávka pod Tatrami v Novej Lesnej
  • září až říjen
strfamily
26.10.2019 and 17.11.2019

two dates, same destinations
pavelfotky
Album v barvách podzimu, pro všechny milovníky těchto lázní:)
kapsik
Mapa trasy: https://mapy.cz/s/lobazaluca
Český Těšín mne přilákal nabídkou staronového fotoaparátu ve zdejším bazaru, a tak jsem ho hned vyzkoušela a nákup spojila s prohlídkou polského Cieszyna a jeho okolí.
Židovské hřbitovy a městský hřbitov v Cieszynie jsou plné krásných náhrobků, některé jsou vysloveně uměleckými díly. Dokonce tehdy některé z náhrobků byly vyrobeny v Ostravě. Dnes je tomu spíš naopak, my nakupujeme v Polsku.
Na své trase jsem si všimla cedulky upozorňující na "včelí mor", našla jsem k tomuto tématu zajímavý článek: http://www.vcelar.info/ceskou-republiku-obchazi-strasidlo-vceliho-moru/
Kategorie: města
  • 4.5.2019
kapsik
Mapa trasy 5. den Hainburg: https://mapy.cz/s/folurohodo - rakouské historické městečko se zříceninou hradu
Mapa trasy Petronell-Carnuntum: https://mapy.cz/s/refatamalo - rakouské městečko s římskými vykopávkami, římské legionářské a civilní město z 1. - 4. stol. n. l. Rekonstrukce římské městské čtvrti na základech vykopávek, obsahuje i funkční lázně s podlahovým vytápěním - vše postaveno technologiemi antiky.
Moravské pole v Rakousku - místo, kde v bitvě padl český král Přemysl Otakar II.
Kategorie: města
  • 12.5.2019
ALB 1375
za zmínku stojí video s vodní fontánou u Sv. Floriána v čp.41, které stojí za shlédnutí
Kategorie: cestováníměsta
ALB 1373
V areálu zámku jsme si vybrali prohlídku podle vbhodného času s ohledem na návštěvu Rondelu. Mnohem více nás bavilo v muzeu gobelínů :-)
Kategorie: cestováníměsta
marplova
  • 13.10.2019
roza81
  • letos v dubnu
simkol
43. výlet Turistického klubu PřF UK do oblasti Slavkovského lesa. Trasa výletu: Lázně Kynžvart - Hrad Kynžvart - Vysoké sedlo - Lysina - Kladská - Tajga - Farská kyselka - Smraďoch - Přehrada Mariánské Lázně - Mariánské Lázně - Kolonáda (celkem 25 km, převýšení 400 výškových metrů). Trasa výletu: https://mapy.cz/s/lejatarega
  • 2.11.2019
petrriha
Trabzon, lety TK2829 (Trabzon (TZX) – Istanbul (IST), letadlo TC-JFL / Boeing 737-8F2) a TK1769 (Istanbul (IST) – Praha (PRG), letadlo TC-JTD / Airbus A321-231).