Váš prohlížeč není podporovaný - stránky se nemusí zobrazit správně. Použijte podporovaný prohlížeč.

Cestování

Nová navštěvovaná Právě přidaná

112 fotek, 15.3.2018, 1 536 zobrazení, 7 komentářů | cestování, krajina, příroda
86 fotek, letos v březnu, 1 018 zobrazení, přidat komentář | cestování, země
Po roce k moři přes zimu, konkrétně Marsa Alam, tak trochu spontánně. Proběhl i výlet do Luxoru a plavba po Nilu.
495 fotek, letos v březnu, 782 zobrazení, přidat komentář | cestování, sport
197 fotek, 1.4.2018, 624 zobrazení, přidat komentář | architektura, cestování, dokumenty, koníčky, kultura
V areálu bývalé sovětské základny se nacházely dva objekty (depoty) Javor 52 východ a západ. Měly zde být uloženy jaderné hlavice do roku 1989. Objekty jsou zasypané a nepřístupné. Toť ofiko verze. Tak se jdeme podívat.
Počasí: +5°C, jasno až polojasno a mírný vítr.
I na Facebooku.
55 fotek a 2 videa, minulé pondělí, 592 zobrazení, přidat komentář | cestování, lidé, země, zvířata, jídlo
100 fotek, letos v březnu, 557 zobrazení, 165 komentářů | cestování, koníčky, lidé, města, země
26 fotek, srpen 2017 až duben 2018, 555 zobrazení, přidat komentář | cestování, krajina, příroda, sport
Objezd jezera po trailech pres kopce. Ze Seewalchenu pres Westuferwanderweg na Buchberg( 802m), sjezd trailem do Attersee, dal pres Panoramawanderweg - Westuferwanderweg k Eglsee, odtud po sotce nahoru na Hochplettspitz(1100m), sjezd do Unterachu(Enduro trail), dale pres Edelkastanienwanderweg - Burgauwanderweg do Burgau, pak po cyklostezce do Weissenbachu, dale po hlavni silnici po mistni cast Forstamt, odtud nahoru pres Nikolowanderweg do Seefeldu, dale pak nahoru na Bramhosenhöhe( 960m), endurotrailem do Alexenau, pak prest Ostuferwanderweg do Weyreggu, pak nahoru na Gahberg(920m) a odtud po Ostuferwanderweg(enduro trail) zpatky do Seewalchenu. Cely objezd ma 80-100km /3000-4000m, dle variant, kterych se nabizi vice.
154 fotek, prosinec 2017, 477 zobrazení, přidat komentář | cestování
103 fotek, 7.4.2018, 454 zobrazení, přidat komentář | cestování, krajina, příroda
V pátek 6.4.2018 jsem se zúčastnil poslední pražské sleziny zimního období 2017/18 T.O. Údolí Děsu. Prosluněná sobota mě vylákala podívat se co je nového u Zlaté řeky aneb dolní Sázavy v okolí Medníku. S kamarádem jsme dorazili autobusem na Hradišťko a vklouzli do krásné přírody. Zastavili jsme se také v obci Třebsín, kde je opět dobře fungující hospoda pod novými hospodskými. Na předchozího hospodského si místní lidé dost zanadávali, chodili radši do hospody do sousedních Krňan, ale nyní zde vládne pohoda. Můžeme potvrdit, stává se to i jinde. Napojili jsme se pivem a napojili jsme se na Posázavskou stezku. Tam je zavřená vyhlídková hospoda v chatě na skále proti Lukám pod Medníkem. Odtud jsme již pokračovali po proudu po levém břehu řeky. Potkávali jsme dost cizinců, kteří s úžasem hleděli na chaty postavené od trampů na těžko přístupných skalách, srázech a březích. Konkurovat trampským výtvorům snad mohou jen těžko přístupné stavby mnichů v Himalájích. Zlatým hřebem naší výpravy byla návštěva legendární hospody U Starce, která byla zavřená téměř půl století a slavnostně byla otevřena před týdnem. Tak nějak připomíná bývalou hospodu Kubrychtovu boudu ve Vodopádech u Srbska, ale U Starce už je elektřina. Hospodským je tramp Márty a přejeme mu mnoho zdaru do let budoucích. Po občerstvení, abychom nezlenivěli, pokračovali jsme skrz Pikovice až do Davle na vlak. Takže byla opět pohoda.
27 fotek, minulou sobotu, 355 zobrazení, přidat komentář | architektura, cestování, dokumenty, kultura, lidé
NOC NA NÁDRU
Eva Mikešková
Bystřice pod Hostýnem / Zažít netradiční akci na malém městě se daří v Bystřici pod Hostýnem. Okrašlovací a zábavní spolek ( OZS ) připravil další z mnoha zajímavých programů, kterými obohacuje občanský život.
Noc na nádru spojila kulturní, osvětovou a zábavnou činnost spolku. OZS mimo jiné cílí na objekty, které neslouží svému účelu, ale stojí za obdiv. V nevyužitém obchodě v centru města vytvořil spolek galerii Výloha pro moderní výtvarné umění. Dnes už dům slouží opět jako prodejna, spolek se tedy poohlédl po jiném prostotu. Bystřické vlakové nádraží je přesně objekt, který před zbouráním zaslouží pozornost.
„Výstavna na vlakovém nádraží je čtrnáct otočných válců dotvořených lidmi, kteří si do nich v posledních desetiletích praštili. Jsou zavěšeny na originální konstrukci navržené pro halu místního nádraží, aktuálně určenou k demolici. Zašlý a svému účelu již nesloužící prvek nám přišel jako ideální místo pro výtvarníky schopné pohrát si s jeho možnostmi,“ vysvětluje vznik dočasné galerie Pavel Kubaník z OZS.
Fascinovaná prostorem, světlem, celou budovou byla výtvarnice Pavla Voborník Kačírková, která ráda tvoří pro konkrétní místa a do své tvorby zapojuje kolemjdoucí. „Válce pro mne symbolizují nekonečnou cestu – možnost neustálého otáčení evokuje nepřeberné množství cílů různých cest. Název instalace ´Vůkol bystře´ má nabádat návštěvníky města k bystrému, dětskému pozorování všeho okolo.“
Válce, jež donedávna zdobily jízdní řády, obtočila ohýbaným dřevem z tonetovky. „Oceňujeme, že zde vznikla iniciativa přibližující umění lidem, kteří by do galerie třeba nezašli. Těší nás i to, že první instalace pracuje s dřevěnými prvky z naší továrny, které místní znají,“ uvedl ředitel marketingu TON Jan Juza.
Noc na bystřickém nádraží pokračovala promítáním. Nádražní hala se s filmem Vlak dospívání proměnila v kino s úžasnou atmosférou. OZS tak zahájil projekt Kinedok, promítání autorských dokumentárních filmů pro širokou veřejnost.
223 fotek, letos v dubnu, 352 zobrazení, přidat komentář | cestování
98 fotek, letos v dubnu, 274 zobrazení, přidat komentář | cestování, koníčky, krajina, příroda, rodina-přátelé
První dubnový víkend jsme se již podruhé zúčastnili skvělé akce s názvem Radarka, která se již pár let konná v Pozďatíně. Tentokrát už jsme nejeli jako elévové, ale již za účelem potkat známé a kamarády. Po příjezdu na místo konání srazu zde již byla slušná účast. Nedlouho po příjezdu jsme se rozhodli odvézt motorky do Pozďatína k Jirkovi a Janě Krutilovým, které jsme právě zde před rokem poznali a padli jsme si do oka. Právě u nich jsme měli domluvené přenocování. Převlékli jsme se do částečného civilu a jdeme procházkou zpět do kempu, kde se sraz konal. Pěkně jsme si užili večer - Vojta z Jedeme kolem zde přednášel o své cestě kolem světa, a pak jsme fajně pokecali s mnoha kamarády. Kolem půlnoci jsme vyrazili zpět na chalupu kamarádů a ještě další dvě hodiny pokračovali v debatě.
Ráno jsme přejeli zpět do kempu, Alču čekala enduroškola, přijel další kamarád Lukáš, Jarda a Miloš a Marta Janušovi. Alča se s vervou pustila do školičky a naše minipartička ve složení - já, Lukáš, Miloš a Marta jsme si udělali minivýlet - objeli jsme Wilsonovu skálu u Dalešické přehrady, rozhlednu Babylon u Kramolína, přibrzdili v pivovaru v Dalešicích, pak jsme si dali luxusní oběd ve specializované restauraci na zvěřinu a cestou zpět do kempu jsme ještě přibrzdili na motokrosové trati u Studence, kde se zrovna nacházela skupina z enduroškoly. Po příjezdu do kempu jsme se potkali s Krutilovými, přidal se ještě Kuky a jeli jsme se podívat na koniklece. Večer se podobal tomu předešlému, motorky jsme zaparkovali na chalupě a šli se procházkou pobavit do kempu. Ranní odjezd byl ve znamení mlhy, celá skupina se jela podívat ještě do Studence na zde probíhající burzu. Zde jsme se postupně všichni rozdělili a jeli do svých domovů. Byl to letošní první víkend na motorkách a nasadil laťku pěkně vysoko.. Tak zase brzy na viděnou, kamarádi !!
78 fotek, letos v dubnu, 272 zobrazení, 1 komentář | cestování, koníčky, zábava
Další z vyvedených srazů BMWGS. V pátek slušná pijatika s kamarády - rumová a slivovicová smršť. Vojta měl večer přednášku o cestě kolem světa, kterou jsme mu zdárně rušili - za což se mu omlouvám - ale co už :-)))
V sobotu "enduroškolička" + vyjížďka. Domluvil jsem návštěvu jeskyně Výpustek a dvou dalších jinak nepřístupných jeskyní (Mariánské a Drátenické), kterými nás provedli moji známí Jirka a Zdeněk Cihlářovi společně s jejich tátou - všichni tři aktivní "jeskyňáři" - díky jim za perfektní výklad a možnost dostat se do míst, kam se člověk běžně nedostane. Počasí vyšlo, zábava byla výborná, sobotní vystoupení Rudovi kapely bylo dobrým zpestřením. Rád jsem všechny viděl.
111 fotek, 30.3.2018, 253 zobrazení, 1 komentář | cestování
Velikonoce 2018 jsme strávili na Chodsku. V pátek 30. března 2018 jsme nejprve v Krchlebech ochutnali chodské koláče. V Horšovském Týně jsme si prohlédli renesanční zámek a přilehlý zámecký park. Prohlídku poběžovického zámku, kostela, Japonské zahrady a židovského hřbitova jsme absolvali za komentovaného doprovody mladé vedoucí Informačního a kulturního střediska.
42 fotek, 30.3.2018, 236 zobrazení, přidat komentář | architektura, cestování, dokumenty, kultura, příroda
Píčův statek je zřícenina usedlosti v Příhrazských skalách. Statek byl založen roku 1554. Rod Komárků vymřel po meči v roce 1716 a na statek se přiženil Jan Píč. Posledním velkým hospodářem byl Václav Píč (1876–1941). Sedm let po jeho smrti to se statkem začalo jít z kopce. Za Komunistů byli obyvatelé označeni za kulaky a vyhnáni. Statek byl opuštěn, vyrabován a částečně rozebrán a polnosti rozparcelovány.
Počasí: +9°C, jasno až polojasno a mírný vítr.
I na Facebooku.
43 fotek, 7.4.2018, 235 zobrazení, 318 komentářů | architektura, cestování, krajina, příroda
Přibližně třináct kilometrů na jihozápad od Klatov se na vrchu zdvihajícím se nad širokým údolím Úhlavy nachází zřícenina hradu Klenová. Spolu s přilehlým zámkem z 19. století a celým komplexem staveb v podhradí, které náležely k panskému sídlu (sýpka, statek, kaple sv. Felixe, vila), je dnes spravován Galerií Klatovy / Klenová.
První zmínka o hradu pochází z roku 1287; v té době hrad střežil obchodní stezku ze Železné Rudy do Bavorska. Z hradu pocházejí páni z Klenové. Ve 14. a 15. století vznikl palác a z 16. století pochází renesanční křídlo. Roku 1564 se zde narodil Kryštof Harant z Polžic a Bezdružic. Od 17. století hrad chátrá. V druhé polovině 19. století byl ke středověkému hradu Klenová přistavěn novogotický zámek a komplex dalších obytných a hospodářských budov. Ve 20. století, až do roku 1951, byla majitelkou hradu malířka Vilma Vrbová-Kotrbová. Poté se stal majetkem československého státu.

Rajce.net je největší česká sociální síť
zaměřená na sdílení fotografií a videí.

Nabízí neomezený prostor zdarma, snadnou a rychlou výrobu fotoknih i jiných fotoproduktů.